DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Sanat ve Tasarım Stüdyosu 1
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 101
Güz
1
8
5
8
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Beş farklı disiplin için ortak olan tasarım dilini kavramayı sağlayacak temeli oluşturmak, öğrencilerin çok boyutlu düşünebilmelerini sağlamak, uygulamaya yönelik el ve zihin becerilerini geliştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, sanat ve tasarıma yönelik evrensel değerleri, temel ilke ve kuralları kullanma becerisini kazanabilecektir.
  • Öğrenci, iki ve üç boyutlu kompozisyonları oluşturan öğelerin özelliklerine karar verebilecektir.
  • Öğrenci, bir kompozisyonda yer alan öğelerin birbirleriyle ve bütün ile olan ilişkisini, kompozisyonda bütünlüğü sağlayacak şekilde düzenleyebilecektir.
  • Öğrenci, bir tasarım problemini çözerken çok boyutlu değişkenleri kontrol ederek ilişkiler ağını kurgulayabilecektir.
  • Öğrenci, nesneleri, çevreyi, sanat yapıtlarını ve tasarım ürünlerini eleştirel bir gözle değerlendirme becerisini kazanabilecektir.
  • Öğrenci, sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirme sürecinde kendi ürünlerini nesnel bir gözle değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Her hangi bir ortamda yapılan kompozisyonun elemanları arasındaki ilişkiler ağını kurgulamaya yönelik temel ilkelerin öğrencilere aktarıldığı, ‘yaparken öğrenme’ yöntemiyle yürütülen derstir.
Aşağıdaki tabloda, ders kapsamında öğrencilere aktarılan konular ana başlıklar halinde haftalara dağıtılarak verilmiştir. Ancak dersin doğası/yapısı gereği sırayla işlenecekmiş gibi görünen pek çok konu uygulamada eşzamanlı olarak gündeme gelmektedir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: [Isınma çalışması] Tasarım üzerine temel terminolojiler ve ilişkiler ağı. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
2 Kompozisyon nedir? Kompozisyonun elemanları, nitelikleri ve gruplama prensipleri. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
3 Analiz, oransal ilişkiler ve organizasyon prensipleri Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
4 Kompozisyon Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
5 Kompozisyonda denge ve bütüncüllük (2D düzlemde çalışma) Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
6 Kompozisyonda denge ve bütüncüllük (3D hacimde çalışma) Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
7 Ritmik kompozisyon (analiz ve çoklu eleman üretimi, tekrar eden ilişkiler ağı) Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
8 Ritim ve Örüntü (analiz, tekrar eden ilişkiler ağı üzerinden ritim ve örüntü karşılaştırmaları) Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
9 Örüntü ve Rölyef (2D-3D geçişlerinde dolu/boş ilişkilerinin analizi) Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
10 Rölyef Kompozisyonu (farklı malzeme ve üretim metotları ile aynı ilişkiler ağının deneyimi) Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
11 Final Projesi (pozitif/negatif ve dolu/boş ilişkiler ağı ile doğrusal/düzlemsel/katı elemanların organizasyonu), 3D temel yapı pratikleri. Bir adet stüdyoda tamamlanması gereken ödev. Bir adet ev ödevi.
12 Final Projesi Final projesi üzerine çalışma.
13 Final Projesi Final projesi üzerine çalışma.
14 Final Projesi Final projesi üzerine çalışma.
15 Final Projesi Final projesi üzerine çalışma.
16 Dönem değerlendirmesi. Yok
Ders Kitabı Konuyla ilgili kavramlar verilen ödev kâğıtlarında kısaca açıklanır.
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
70
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
25
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
75
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
8
Sınıf Dışı Ders Çalışması
32
2
64
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
26
    Toplam
240

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir.

2

Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır.

X
3

Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar.

X
4

Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir.

X
5

Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir.

6

Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir.

7

Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular.

8

Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar.

X
9

Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir.

X
10

Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. 

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest